Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A
Biuletyn informacji publicznejSzczepieniaNarodowy spis powszechnytransmisjadostępnośćkoronawirusrodoJak zatwić sprawęSprawdź kto i gdzie odśnieżaOgłoszenia WójtaProgram Czyste PowietrzePlan zagospodarowania przestrzennego - interaktywna mapaProfil zaufanyinterpelacjeostrzezenia meteoJustyna Kowalczykgmina w obiektywie.htmlGaleria zdjęćznpOdkryj Beskid WyspowyObrona cywilnae-urzadkanalizacjadeklaracjainformacje-do-banerow/datacje-z-budzetu-panstwarfilFundusz Dróg Samorządowychjakości powietrzaEkointerwencja

Wpis do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie


Obowiązek wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie

Osoby świadczące usługi hotelarskie w innych obiektach niż obiekty hotelarskie zobowiązane są przed rozpoczęciem działalności zgłosić taki obiekt do ewidencji prowadzonej w gminie właściwej ze względu na miejsce położenia obiektu.

Pliki do pobrania:


Warto pamiętać, że za inne obiekty, w których mogą być świadczone usługi hotelarskie, uważa się także wynajmowane przez rolników pokoje i miejsca na ustawianie namiotów w prowadzonych przez nich gospodarstwach rolnych, jeżeli obiekty te spełniają minimalne wymagania co do wyposażenia, o których mowa w art. 45 pkt 4, oraz wymagania określone w ust. 1 pkt 2 Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych.

Przypominamy w szczególności rolnikom prowadzącym gospodarstwa agroturystyczne o obowiązku dokonania zgłoszenia!

Ewidencja ta nie ma nic wspólnego z ewidencją działalności gospodarczej.

WPIS DO EWIDENCJI OBIEKTÓW ŚWIADCZĄCYCH USŁUGI HOTELARSKIE, OBIEKTU NIE BĘDĄCEGO OBIEKTEM HOTELARSKIM

Podstawa prawna: art. 38 ust. 3  Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych (t. j. Dz. U.  z 2020 poz. 2211)

1. Sprawę załatwia:

Referat Informatyzacji, Komunikacji Cyfrowej, Promocji, Sportu i Kultury Urzędu Gminy Mszana Dolna pok. nr 47. tel. 18 3319804

e -mail: m.polanska@mszana.pl

2. Dokumenty od wnioskodawcy:

Wniosek (do pobrania) o dokonanie wpisu do ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi na terenie Gminy

Załączniki:

  1. Opis obiektu - do pobrania
  2. Deklaracja dotycząca spełniania minimalnych wymagań, co do wyposażenia dla obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi na terenie Gminy Mszana Dolna (do pobrania)

      W przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą wymagana jest:
           - kserokopia zaświadczenia o numerze identyfikacyjnym REGON, wydanego przez właściwy urząd statystyczny

           - kserokopia odpisu z Krajowego Rejestru Sądowego lub zaświadczenia o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej. 

Informacje na temat opłat:

postępowanie nie podlega opłatom


Forma załatwienia:

wpis do ewidencji


Przewidywany termin załatwienia:

do 14 dni od daty otrzymania wniosku


Uwagi
1. Na terenie Gminy Mszana Dolna ewidencję obiektów świadczących usługi hotelarskie, niebędących obiektami hotelarskimi
    prowadzi Wójt Gminy Mszana Dolna.

2. Dokumentację należy złożyć:

    -  w Sekretariacie Urzędu Gminy Mszana Dolna w Mszanie Dolnej, ul. Spadochroniarzy 6, 34-730 Mszana Dolna

    -  w Referacie Informatyzacji, Komunikacji Cyfrowej, Promocji, Sportu i Kultury Urzędu Gminy Mszana Dolna

    - lub przesłać za pośrednictwem poczty na adres urzędu podany powyżej.

3. Podmiot świadczący usługi hotelarskie w obiekcie zgłoszonym do ewidencji ma obowiązek przekazywania informacji
    do Wójta Gminy Mszana Dolna  o następujących zmianach:
    -  zaprzestaniu świadczenia usług hotelarskich,

    -  uzyskaniu zaszeregowania do odpowiedniego rodzaju obiektu hotelarskiego,

    -  zmianie działalności sezonowej na stałą lub odwrotnie,

    -  zmianie liczby pokoi lub miejsc noclegowych,

    -  zmianie nazwy obiektu lub danych teleadresowych.