Subject: FW: Rekomendacje RCB - upały
From: Jerzy Jeż <[email-masked]>
To: "'Florek Tadeusz'" <[email-masked]>, "Gmina Laskowa" <[email-masked]>, "'Knap Dobra'" <[email-masked]>,'Krzyściak Gmina Jodłownik' <[email-masked]>, "'Marian Kulig Kamienica'" <[email-masked]>,'Marian Świerczek' <[email-masked]>, "'Miasto Limanowa Sekretariat'" <[email-masked]>, "'miato limanowa'" <[email-masked]>,'słopnice T. Florek' <[email-masked]>,'Surdy Łukowica Gmina' <[email-masked]>,'Urząd Gminy Dobra' <[email-masked]>,'Urząd Gminy Jodłownik' <[email-masked]>,'Urząd Gminy
Date: Tue, 4 Aug 2015 08:17:52 +0200

From: Sekretariat [mailto:[email-masked]] 
Sent: Tuesday, August 04, 2015 7:55 AM
To: [email-masked]; [email-masked]
Subject: FW: Rekomendacje RCB - upały

 

From: Paweł Marcinkowski [mailto:[email-masked]] On
Behalf Of CZK Wojewody Małopolskiego
Sent: Monday, August 03, 2015 5:39 PM
To: [email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; PCZK Bochnia
([email-masked]) <[email-masked]>; [email-masked];
[email-masked]; Powiatowa Straż Pożarna Dąbrowa Tarnowska
<[email-masked]>; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]; Powiatowa Straż
Pożarna Zakopane <[email-masked]>; Urząd Miasta Kraków
<[email-masked]>; [email-masked];
[email-masked]; Starostwo Bochnia <[email-masked]>;
[email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; Starostwo Gorlice <[email-masked]>;
[email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; Starostwo Myślenice
<[email-masked]>; Starostwo Nowy Sącz <[email-masked]>;
[email-masked]; Starostwo Olkusz <[email-masked]>;
Starostwo Oświęcim <[email-masked]>;
[email-masked]; Starostwo Sucha Beskidzka
<[email-masked]>; [email-masked]; [email-masked];
[email-masked]; [email-masked]
Subject: Rekomendacje RCB - upały

Dzień Dobry,

Przesyłam poniżej rekomendacje RCB  dla Wojewodów oraz Samorządów  w związku
z aktualną sytuacją pogodową - upały:

Wojewodowie:

.         informowanie ludności o prognozowanych niebezpiecznych zjawiskach
meteorologicznych, w tym za pośrednictwem RSO

.         przekazywanie komunikatów do ludności zalecających pozostanie w
domach (kierowane w szczególnie do osób przewlekle chorych, starszych oraz
rodziców małych dzieci);

.         podjęcie akcji informacyjnej dla społeczeństwa - jak bezpiecznie
przetrwać upały, w tym jak bezpiecznie korzystać z kąpielisk;

.         koordynowanie działań administracji zespolonej w zakresie
udzielania pomocy (przedsiębiorstwa wodociągowe/ PSP - rozstawianie kurtyn
wodnych)

.         zintegrowanie działań służb w zakresie współdziałania z systemem
Państwowego Ratownictwa Medycznego poprzez gotowość do niesienia pomocy
osobom znajdującym się w stanie nagłego zagrożenia życia lub zdrowia;

.         przekazanie rekomendacji i zaleceń odnośnie postępowania/ działań
w czasie upałów na poziom powiatów;

.         uruchomienie raportowania sytuacyjnego do RCB z uwzględnieniem
podejmowania działań mających na celu zminimalizowanie zagrożenia;

Samorządy:

.         akcja informacyjna dla społeczeństwa  - jak bezpiecznie przetrwać
upały, w tym jak bezpiecznie korzystać z kąpielisk;

.         zwrócenie uwagi na zabezpieczenie kąpielisk;

.         informowanie społeczeństwa z wykorzystaniem środków masowego
przekazu o szczególnie dużym zagrożeniu pożarowym lasów i wprowadzonych w
związku z tym okresowych zakazach wstępu na tereny leśne oraz o stanie
technicznym szlaków komunikacyjnych;

.         utrzymanie ciągłości sieci wodociągowych;

.         uruchomienie działań doraźnych (udostępnienie ludności
klimatyzowanych pomieszczeń, rozstawianie kurtyn wodnych, rozdawanie zimnych
napojów itp.);

.         zorganizowanie pomocy dla podróżujących w sytuacji wystąpienia
utrudnień komunikacyjnych ( w tym zapewnie dostarczania wody podróżnym
stojącym w korkach drogowych lub przebywającym w pociągach podczas
przymusowych przestojów);

.         zintensyfikowanie kontroli warunków życia osób objętych opieką
społeczną przez Ośrodki Pomocy Społecznej (niepełnosprawni, chorzy, samotni,
osoby starsze);

.         monitorowanie miejsc gromadzenia się osób (np. plaże, centra
miast, miejsca imprez masowych)

 

 

pozdrawiam

Paweł Marcinkowski

 

Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego

Wydział Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego 

Małopolski Urząd Wojewódzki

e-mail:  <mailto:[email-masked]>
[email-masked]

tel.: 12 392-13-00

----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------

Wiadomość ta jest przeznaczona jedynie dla osoby lub podmiotu będącego jej
adresatem i może zawierać poufne lub uprzywilejowane informacje. Zakazane
jest przeglądanie, przesyłanie, rozpowszechnianie lub inne wykorzystywanie
tych informacji, jak również podejmowanie działań na ich podstawie, przez
osoby lub podmioty inne niż zamierzony adresat. Jeśli otrzymali Państwo tę
wiadomość przez pomyłkę, prosimy o poinformowanie nadawcy i usunięcie jej z
komputera. 

---

The information transmitted is intended only for the person or entity to
which it is addressed and may contain confidential or privileged material.
Any review, retransmission, dissemination or other use of, or taking of any
action in reliance upon, this information by persons or entities other than
the intended recipient is prohibited. If you received this in error, please
notify the sender and delete the material from your computer.