z ostatniej chwili
Kasa urzędu czynna: Wtorek: 8:00-12:00 Środa: 13:00-15:00 Czwartek: 8:00-12:00 Wpłaty dokonać można w każdej placówce BS Mszana Dolna – bez prowizji
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności

„Rabianie” w Augustowie i w Wilnie

21/06/2016, dodał: Magda Polańska czytano: 3269 razy
Przez cztery dni czerwca członkowie Zespołu Regionalnego „Rabianie” z Raby Niżnej zwiedzali mazurski Augustów i Wilno.

Pobyt zaplanowali nad Neckiem. Pierwszym punktem programu był spacer po Augustowie. W kolejnym dniu atrakcją był rejs statkiem „Swoboda” po jeziorach Necko i Białym oraz po Kanale Augustowskim. Była też wizyta w klasztorze Kamedułów  i w Suwałkach. Wiele ciekawostek o Augustowie, Puszczy Augustowskiej oraz okolicznych miejscowościach Zagórzanie dowiedzieli się od lokalnej p. przewodnik.

Trzeci dzień był chyba najbardziej intensywnym dniem w czasie całej wycieczki… Pobudka o 5.00 rano, a o 6.00 wyjazd do stolicy Litwy – Wilna – wspominają Rabianie. Na miejscu pan przewodnik pokazywał i oprowadzał nas po wielu ciekawych zabytkowych miejscach. Pogoda i w tym dniu nie dopisała. Na szczęście  byliśmy zaopatrzeni w peleryny, które choć trochę ochroniły nas przed ogromnym deszczem. Mieliśmy okazję zobaczyć: najstarszy cmentarz „Rossa”, na którym spoczywa serce wybitnego Polaka – Józefa Piłsudskiego, Kaplicę Ostrobramską, Cerkiew Ducha Św., ratusz, plac ratuszowy, Kościół Miłosierdzia Bożego, w którym znajduje się oryginał obrazu „Jezu, ufam Tobie”, Pałac Prezydencki, kościół barokowy, a także Uniwersytet Stefana Batorego.  Udaliśmy się także na Górę „Trzech Krzyży”. Później pan przewodnik pokazał nam Nowe Miasto. Do Augustowa wróciliśmy wieczorem.

Ostatniego dnia po śniadaniu ubraliśmy nasz stroje regionalne i udaliśmy się do kościoła pw. św. Jana Chrzciciela, gdzie poprzez wykonanie utworów religijnych uświetniliśmy Mszę św. Po Eucharystii występowaliśmy również dla wszystkich parafian. Ksiądz proboszcz przyjął nas nadzwyczaj serdecznie. Okazał nam ogromną życzliwość i zaprosił na kolejny pobyt w Augustowie. Po udanym występie pomodliliśmy się w Kaplicy Klęczącego Pana Jezusa. Po powrocie do pensjonatu zjedliśmy obiad i po raz ostatni udaliśmy się nad jezioro. W końcu przyszedł czas na spakowanie bagaży.  Wkrótce wyruszyliśmy w drogę powrotną. Do Raby Niżnej przyjechaliśmy ok. godz. 1.30.

Wyjazd był możliwy dzięki środkom finansowym przekazanym przez Gminę Mszana Dolna w ramach realizacji zadania publicznego.

Bardzo serdecznie za to  dziękujemy – wyrazy wdzięczności przekazują młodzi Zagórzanie.